bläääää för spanska

Idag spyr jag på skolan!! Vi håller just nu på med dåtid. Och för er som inte vet så finns det 3 (!) olika typer av dåtid i spanska. Jag kan dom väl var för sig, men när alla 3 ska blandas, är det inte lätt kan jag säga, usch och fy, vill bara börja med futurum ist.
Men lite gladare blir man när solen är framme, idag har det varit riktigt skönt, inte den här kalla vinden vi har haft ett tag nu, alla börjar klä av sig lite mer för varje dag och solbrillorna åker på. Turisterna går all in och kör på linne och shorts, vilket är en aning optimistiskt, men antar att värmen här är annorlunda för dom då dom förmodligen kommer från kallare breddgrader, allt är relativt.
Ikväll ska jag fika med tjejerna igen, så kul att våran lilla tradition faktiskt funkar.




Mina inköp från häromdan. Älskar dom!
Sandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah, Tack sandra för att du blogg-uppfostrar mig. jag är ju faktiskt helt grön på området. o ja, jag håller det 3e Set för mig själv. även om jag är sååå nära att skippa alla 3! ;) imorgon ska jag till Mia o prata Spanienresa. awesooomeee!

2010-03-18 @ 20:46:50
Postat av: Magda

Hoppas det går bättre snart med spanskan.

Riktigt snyggt.

Kram.

2010-03-18 @ 21:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback