framme

Nu har jag kommit till Spanien, och hunnit landa lite. Vaknade typ 4.30 igårmorse, halvkul, men kunde sova endel på planet, hade ett helt 3-säte för mig själv, lyx. Dock hade jag en full dansk man framför mig, bara stank om honom, och så spillade han ut dricka, så det rann bak till min väska som låg under hans säte, euuuuw! Behövde inte betala för övervikten heller, niiice job Sandra.
Nu sitter jag här i mitt rum, som ska vara mitt hem dom närmaste 3 månaderna. Ser inte sådär jättekul ut än så länge, men när jag får fixa till det lite, blir det nog bra. Igår var jag så full av intryck så jag visste inte vart jag skulle ta vägen riktigt. Idag känns det jättebra, gick till Linda på förmiddagen (märk väl: gick) Jag har alltså 10 minuter gångväg till en av mina bästa kompisar här nere, och inga backar utan bara rakt fram. Annat än 20 minuters bilväg, lovely. Tog hem mina grejer jag hade fått lämna kvar hos henne, så nu har jag packat upp allt det oxå. Gick en sväng på stan, och var lite vågad, tog en väg hem som jag aldrig har gått, och gick ju såklart vilse, men jag frågade mej fram och till slut så kom jag hem, med lite mat rikare och pengar fattigare, hittade en Mercadona när jag gick runt och undrade vart jag var nånstans.
Jag bor med 3 killar. Två spanjorer och en från Belgien. Kristoff som han från Belgien heter pratar engelska, vilket är bra, då min spanska inte sträcker sig så långt än så länge. Han frågade förut om jag ville följa med killarna ut imorrn, det blir nog trevligt.
Det är skönt och ha några dagar ledigt innan skolan börjar på måndag. Ska se till att jag hittar överallt och så, till skolan framför allt :)

Nu har ni fått lite uppdatering, saknar er där hemma!


Soluppgång från planet
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback