back to school

Då var första skoldagen på 3,5 år avklarad, om man inte räknar med spanskalektionerna jag tog i höstas. Vet inte riktigt vad jag tycker än, mottagandet var sådär, och klassen oxå, eller nu ljög jag, jag ska inte dra hela klassen över en kam, då det är en som förstör! En 21 årig liten rysk pojke som inte har nåt bättre för sig än att förstöra för alla andra, är redan trött på honom, och då hade jag bara lektion med honom i kanske 2 timmar. Han ska sättas på plats! Jag hoppas att jag kommer lära mig massa. Lärarna pratar bara spanska hela tiden, vilket är sååå bra, för även om man inte fattar alla ord, så hör man spanska hela tiden och blir sporrad att bara prata spanska själv.

Helgen va bra...Fick reda på att jag hade förväxlat namnen på mina roomies, men nu vet jag vad alla 3 heter iaf. En av roomisarna fyllde år, så det blev tårta och party. Christopher hade lite kompisar över, och så kom Jenny och festade med oss oxå. Först Morrison sen Dreamers tills det stängde vid 7. Underbar kväll/natt/morgon!! Och inte behövde jag ha mycket kläder på mig heller, älskar´t!


Jenny och jag


Snyggaste detaljen i lägenheten, åkte tyvärr ner från taket, men jag har lovat att fixa...


Toan på Dreamers har världens bästa grej. Du kan köpa ALLT!

Freshen up kit - med parfym, wipes och intimwipes.
Hair repair kit - med hårnålar, hårband och hårspray.
Foot rescue kit - med gelekuddar till skorna och plåster.
Oufit repair kit - med sykit, säkerhetsnålar och brösttejp.
Liplights gloss - läppglans med lampa och spegel.
Toothbrush - tandkräm och tandborste.
Tamponger
Tuggummi
Kondomer

Hur bra är det inte?????
Sandra

Kommentarer
Postat av: Lova

Men guu vilken smart maskin :) En sån vill jag ha här hemma :D

2010-01-18 @ 19:18:02
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Louise - The world from my perspective

Åh, varför har vi inte någon sådan i Sverige.

Eller i Turkiet för min del. Fast här skulle de aldrig ha det. för "onödigt"



Jag saknar människorna där borta. Min underbara vän Mathilda som jag fortfarande har bra kontakt med.

Vissa klädbutiker och restauranger, min bil, mitt rum och min garderob.

Men framför allt själva känslan på fredagkvällen när man har slutat jobba "Jaaa, jag är fri och ska ut och göra konstiga saker!!"

Au pair känslan när man inte jobbar helt enkelt.



Härligt med spanska kursen där de bara pratar spanska, då kommer du absolut lära dig snabbare.

Vart ifrån kommer dina roommates. Är de svenskar?



Kram Louise

2010-01-19 @ 23:21:51
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Hittade din blogg genom Linda. Hur tycker du att Enforex verkar? Prisvärd? Hur fick du ditt boende? Kan du, trots att du bara varit där så kort tid, rekommendera det? OCh allmänt om Marbella.. fin stad? Lätt att lära känna folk? Och är det verkligen såååå dyrt överallt i just Marbella? tar det förresten lång tid med bussen in till málaga eller bara fuengirola? :)

2010-01-20 @ 14:08:08
Postat av: TT

haha spanjorerna vet vad vi tjejjer behöver!

2010-01-20 @ 18:42:26
Postat av: Mikaela

En sån där maskin borde finnas på alla nattklubbar haha. Det är ganska många gånger jag önskad jag haft gelekuddar till skorna med mig :)

2010-01-26 @ 18:24:47
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback