leksand

Imorrn är det dags igen. Ett startfält som inte är så bra enligt mig. Och det är då det kan gå hur som helst...vi såg ju förra året när BWO var med, dom var dom enda riktigt bra i deras deltävling, och då gick ju Frida feat. Mowgli vidare, usch usch usch!!
Läser ju som alltid alla schlagerbloggar & kvällstidningar, och igår läste jag bland annat att EMDs repetitioner inte gick så bra, Erik & Mattias visste inte riktigt vad dom gjorde...Så inatt drömde jag att det var melodifestival på gatan i huset bredvid (!) EMD var med och det var bara Danny som visste vad han höll på med. Dom andra dansade & sjöng fel. Dock så var Caroline af Ugglas med, och hon gick vidare till finalen, och när hon började sjunga låten igen (som jag aldrig hade hört förut) så kunde jag sjunga med, för det var ett plagiat på Javieras låt No hay nada mas från 2002. Jag bara skrek ut PLAGIAT!!!!! No hay nada mas!! Hon slutade sjunga och sa: Jaa, jag ska faktiskt själv anmäla mig, det är ett plagiat. Himla tur tänkte jag....då slipper jag göra det själv. Men sen helvände hon och sa att det var inte alls nåt plagiat, det var hennes nyskrivna låt. Icke!! Jag sprang hem, hade ju inte så långt hem. Satte mig vid datorn och började leta efter sidan där man skrev in om man hittade en låt som va lik nån annan. Fanns ju givetvis precis en sån sida...sen vaknade jag när jag satt och skrev in vilken låt den var lik osv.
Sa jag att jag älskar Melodifestivalen?!

Till tippningen då.

Till final:
Molly & EMD

Till Andra chansen:
BWO & Mikael Rickfors

Femte plats:
Velvet

Internationella juryn:
Sofia

Men som sagt det kan gå hur som helst, själv så vill jag nog att EMD & Velvet går vidare. Danny går ju inte för hackor, älskar hans röst! Dom andra kan gå & ställa sig i ett hörn. Jag vill ha Danny, bara Danny! BWO låter precis som Dima Bilan med Believe, och jag tyckte inte den var särskilt bra förra året, jag ville hellre att Ukraina eller Grekland skulle vinna.
Sandra

Kommentarer
Postat av: elin teborn

GO DANNY!;P

2009-02-20 @ 22:03:15
URL: http://elinteborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback