Alcazar

Då var det dags. Ikväll börjar den 1,5 månad långa festivalturnén. Nu har jag lyssnat lite på låtarna, och startfältet är väl inte det bästa, men det brukar det heller inte vara i första deltävlingen.
Om jag ska tippa så får det bli såhär:

Till final:
Alcazar & Shirley Clamp

Andra chansen:
Scotts & Nina

Femteplats:
Marie Serneholt ( som jag sen tror blir den internationella juryns val)

Alcazar har det bästa låten, visst jag är partisk, men det är sant. Shirleys ballad låter som alla andra Ljunggren/Pling ballader gjort dom senaste åren. Jag tror det lika gärna kan bli Scotts som går till final ist för Shirley, även att deras låt inte är något  vidare, men dom blev ju framröstade vecka efter vecka i Dansbandkampen under hösten så dom har nog många medelålders kvinnor som röstar på dom.

Åh vad spännande det ska bli ikväll! Genrepet igår verkar ha varit kaos, hoppas dom får ordning på allt tills ikväll.

Stay the night, won´t you stay the night, I can be your lover, hold on tight!

099-230 06 eller 099-320 06!
Sandra

Kommentarer
Postat av: Hannah

Nästan likadan tippning som mig :)

2009-02-07 @ 15:01:12
URL: http://lohannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback