Viva espana!

Nu kommer första uppdateringen här ifrån Spanien. Hade velat skriva soliga Spanien men det har faktiskt regnat endel, även om det är sol ibland och då är det jättevarmt. Men familjen lovar att solen kommer tillbaka snart.
Första kvällen spöregnade det, pappan kom och hämtade mig på flygplatsen. Flygresan gick bra, fick byta plan i Madrid. På båda flygen satt jag längst bak, och hade 3 platser för mig själv, sååå skönt. Blev lite skakigt ibland, och det gillar inte Sandra!! Det värsta är ju när lampan för att man måste ha bältet på tänds, usch.

Vi åt en sen middag, flickan hade stannat uppe för att hon ville träffa mig. Kom inte i säng förns väldigt sent.
Igår morse fick jag träffa pojken oxå, och dom tog in mig direkt. Började visa mig alla sina filmer. Jag har nu lärt mig att det finns smalfilmer (dvd) och tjockfilmer (vhs). Dom hade Mysteriet på Greveholm på tjockfilm, är ju en av mina favoriter.

Igår var jag med barnen hela dagen, och vi hade så roligt. Vi spelade Yatzy, Candyland, kollade på film, var ute i trädgården, lekte doktor, och massa andra saker. Barnen är otroligt väluppfostrade. BINGO!

På kvällen så skulle vi ha lite mys för att jag hade kommit hit. Så barnen och jag tittade på High school Musical 3, åt jordgubbar (det är säsong för det här nu), apelsiner ifrån grannens trädgård och popcorn. Sen blev det en sen middag, och föräldrarna och jag satt och pratade länge, kom inte i säng förns efter 12 inatt.

Nu ska jag snart börja jobba, ska vara med barnen nu på förmiddagen, vi ska tydligen få ett uppdrag, gå ner på byn och köpa köttfärs, flickan hittar vägen. Vi bor som på ett berg, kringelikrokvägar och snäva svängar. Vi bor i ett "gated community", vet inte vad det heter på svenska, såna finns det många av i LA iaf, där kändisarna bor, det är låst, så man kommer inte in området om man inte bor här. Och så har vi grind in till våran tomt oxå. Känns tryggt.

Nu har ni fått en första liten uppdatering. Lovar att ta bilder sen med.

Saknar er, hoppas ni har det bra hemma i Sverige!
Sandra

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som att du har fått den bästa starten en au pair kan få! Hoppas ni hittade köttfärsen :D

2009-04-17 @ 12:23:37
Postat av: Terese

Vad härligt det låter vännen! O barnen verkar ju jättemysiga. Jag hoppas du trivs o att föräldrarna också är vettiga. Kan man nå dig på det vanliga numret eller? stor kram

2009-04-17 @ 14:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback