Puerto Banus

Igår skjutsade pappan ner mig till Puerto Banus. Det ligger vid hamnen, och är Spaniens svar på St Tropez. Typ bara rikingar som bor där. Jag gick runt bland affärerna, och det var Versace, Chanel, Jimmy Choo och sånt trevligt. Så jag handlade alltså inget, var jätteskönt när solen var framme, hann bara gå 30 meter sen hörde jag svenska, och det gjorde jag flera gånger under tiden jag gick runt där, är ju en liten svenskkoloni här nere. Ganska skönt med tanke på att jag inte kan spanska. Säger Hola till folk och Gracias, men det är allt. No habla espanol=Kan inte spanska, kan jag ju med.

Sen gick jag runt med pojken, vi gick till stranden och åt en glass i solskenet. Fanns såna sjuka båtar vid hamnen. Går knappt att kallas båt. Mer som ett hus! Sjukt stora yachts.




Killen med de röda byxorna till höger i bild med sin tjej var svenskar, hörde när jag gick förbi dem.


Lite av strandpromenaden


Det mesta här omges av berg, och det finns forfarande snö kvar på vissa.


Idag körde jag min första tur i bilen. Det var inga problem, skönt med automat, och ingen trafik idag heller, blir annat när man ska lämna och hämta barnen, usch.
Och det har varit sooooool hela dagen, underbart! Vi satt ute och åt middag, och jag satt en liten stund i linne, och nu har jag bränt mig, måste köpa solskyddsfaktor, galet vad det tar på bara en liten stund. Ringde hem till mamma och pappa och då satt jag ute, fick värsta vita vecket på armen eftersom jag höll i telefonen.
Sandra

Kommentarer
Postat av: monica

är de en svensk familj du bor/jobbar hos?

2009-04-20 @ 11:27:47
URL: http://monicarydjer.blogg.se/
Postat av: Li

Åhh vad avundsjuk jag blir,,jag älskar Puerto Banus!! Har varit där flera gången! Antar att du ska parta på Dreamers mycket(kostar typ 150:- för en öl)! Nu kommer jag följa din blogg..så blogga på!

2009-04-20 @ 12:28:34
Postat av: Anonym

ååh va roligt o höra att det börjat bra!!



jag har ju inte rest mycket. men EN av mina resor, när jag fyllde 15 år, var faktiskt en vecka till Puerto Banús! haha :)



saknar dig love.

stor pusss!

2009-04-20 @ 19:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback