jul någon?

Vaknade tidigt imorse och hade svårt att somna om. För när jag vaknade trodde jag att det var julafton. Tror ni jag blev besviken? Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar julen. Jag blir som ett litet barn igen. Det är bästa tiden på hela året. Och så kom jag på att jag kommer ju fira en väldigt annorlunda jul i år. En jul på andra sidan jordklotet. En jul utan min familj. En jul utan julkalendern (kanske kan se den på internet, men inte samma sak). En jul utan alla mina julskivor (som jag börjar lyssna på i slutet av oktober). En jul utan paketkalendern. En jul utan snö. En jul utan Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm. Jag har som tradition att alltid titta på dom två julkalendrarna ett avsnitt varje dag precis som riktiga julkalendern. Så blir det inte i år.

Samtidigt tror jag att fira jul i USA är något alldeles extra. Något utöver det vanliga. Dom slår på stort. Jag blir en erfarenhet rikare.

 
Sandra

Kommentarer
Postat av: kattis

haha jag brukar också titta på sune och greveholm sådär :) ta med dig dom så kan vi titta på dom här? :D

snart är det dags ju!! ät så mkt godis som du bara orkar nu!

vi sees!

2008-09-21 @ 19:40:55
URL: http://hurrayforla.blogspot.com
Postat av: Anna

ja vet! på den gamla goda tiden ;)



hehe, ser alltid på pelle svanslös o sunes jul, man tröttnar liksom aldrig! :)

2008-09-23 @ 14:24:12
URL: http://annainusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback