IKEA

Hemkommen från IKEA nu. Man kände sig som hemma för en liten stund med alla svenska namn på varorna. Och så åt vi ju såklart i restaurangen, jag tog swedish meatballs, har aldrig ätit köttbullarna på ikea förut, har ju alltid känt att det man kan ju få hemma när man vill, brukar ta lax, eller nåt kött. Men här var man ju nästan tvungen att ta köttbullarna och det va såå gott, åt upp allt på tallriken. Yummy for my tummy!
Sen blev det seriös shopping i matshopen. Dom hade redan fått in must och pepparkaksdeg och grejer. Vi bestämde att innan alla tjejerna åker hem för julen så ska vi åka dit och handla julgrejer så ska vi ha lite julmys. Längtar redan.

Inte sista gången jag var på IKEA här inte. Tog typ bara en kvart att åka dit, jättebra. På vägen hem åkte vi dock lite fel haha. Eller lite och lite. Jag körde, och jag hade bara skrivit upp beskrivningen dit, så vi försökte översätta den hem. Gick väl sådär...Till slut när vi inte kände igen några vägnamn längre gick vi in på en mack och frågade och vi fick åka tillbaka, hade åkt åt helt fel håll. Men vi fick oss ett gott skratt och lärde oss nånting av det :)
Jag skjutsade hem Julia och Emelie, och så fort jag kom hem öppnade jag mitt ballerinapaket och åt några, smakade precis som hemma. Jag är inget stort fan av vanliga ballerina, utan jag vill ha toffee, men när man är så här långt hemifrån funkar vanliga ballerina ist.


Innan jag åkte fick jag syn på en ekorre på taket, dom är överallt!!! I sverige är det verkligen speciellt när man ser en ekorre, men här springer dom verkligen överallt.


Älskar den lilla flaggan i köttbullen


Jag köpte: Bollar med skum, Ahlgrens bilar, Annas pepparkakor, Ballerina, Marabou mjölkchoklad och schweizernöt.
Sandra

Kommentarer
Postat av: Marie

Ååhhh, vad gott med svensk choklad... jag vill ha!

2008-10-27 @ 13:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback