helgen

Sen uppdatering för helgen. I lördags åkte jag med familjen till Manhattan beach för jag skulle ju träffa min potentiella värdfamilj där. Var där i typ 1,5 timme, sen kom familjen och hämtade mig och vi styrde kosan mot Venice Beach. Jag hade sagt att jag aldrig varit där så dom ville ta me mig dit. Vi mötte upp några vänner till familjen. Satte oss på en liten restaurang där man kunde sitta och titta på havet och alla konstiga människor. När man pratar om Venice sägs det alltid något om alla konstiga människor, finns alla olika kategorier där. Bland annat en man som cyklade och ställde cykeln vid våran restaurang, satte sig vid ett bord...inget konstigt med det...om han inte hade haft en orm runt halsen!



Efter en väldigt god tonfisksandwich gick jag, mammorna och barnen till en liten lekpark vid stranden.




Underbart!


Sen gick vi en sväng på boardwalken. Massa försäljare, bland annat weedmannen. Han hade weedglasögon, och en typ sparkdräkt med en massa weed på. Han ville ha 3 dollar för en påse, fanns flera som satt och sålde helt öppet. Sen fick vi se den legendariska gitarrmannen på Venice. Han åker runt på några typ hemmagjorda rullskridskor och spelar gitarr. Hann inte få nån bild på honom dock.
Såg ni The Hills igår, började ju med att Audrina och Justin gick runt på boardwalken. Känns så härligt att jag var där i lördags.




Vacker solnedgång, blev så häftigt för att det hade brunnit jättemycket den dan, så det var rök överallt.


På väg hem stannade mamman och jag på Starbucks, blev en chailatte, dricker chailatte hela tiden här, men det e så gott. Vi körde på Mainstreet i Santa Monica, åkte förbi Urth caffe.

När kvällen kom smeds det planer. Jag gick på blinddate med en ny svensk aupair Maryam. Jag åkte till henne i Pacific Palisades, hittade med hjälp av mapquest, jag är så stolt över mig själv. Vi skulle ut i Santa Monica, vi skulle ta bussen, jag har aldrig åkt buss här, har hört att det inte riktigt går att lita på dom. Och bussen kom inte, fick gå tillbaka till huset och så fick en av hennes värdmammas vänninor skjutsa oss. Hon släppte av oss vid StarbucksMain street, dit Matilda & Amy skulle komma, det var dock fel Starbucks haha. Till slut hittade vi till stället och vi satt på nån restaurang som var stängd egentligen, men vi fick tydligen va där ändå.


Amy, jag, Maryam och Matilda


Amy och jag



Efter ett tag gick vi vidare till World Cafe, där drack vi drinkar och hade trevligt. Träffade några svenska killar, så när stället stängde följde vi med dom till deras condo i Marina del rey, det badades jacuzzi, och sågs på film. Råkade somna där, tog bussen hem efter mycket om och men. Sen körde jag hem till Sherman oaks, slötittade på tv och sov om vartannat. På kvällen blev det ju bio med hollywood grabbarna. En bra helg, men jag saknade ju mina PIC (partners in crime) Julia och Anna. Men dom hade det härligt i San Diego ist.


Här har vi tydligen väldigt roligt!!
Sandra

Kommentarer
Postat av: Magda

Fina bilder, förutom han med ormen då. Jag hade ju gått därifrån... Hampus tittar på Bilar, snart kommer mormor så ska vi åka hem till Rumskulla. Kram.

2008-11-19 @ 13:10:04
Postat av: Emilia

Hej!

Ja jag är i rematch, jag trivs jättebra... det är liksom inte det. Men jag är alldeles för stressad, känner inte att jag klarar 4 barn mitt i storstan, här måste man ha jättehög säkerhet och blablabla. Så ja, även fast jag stormtrivs här så har jag valt att gå i rematch just eftersom jag har tagit mig vatten över huvudet :( hur har det gått för dig? du har en ny familj nu? vart då? :)kram!

2008-11-19 @ 15:23:52
Postat av: Terese

Låter som en bra helg :) Tänkte bara säga att jag saknar dig här hemma i kylan. ta hand om dig!

2008-11-20 @ 09:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback