Laguna Beach

Kattis försov sig, gjorde jag oxå iofs, inte lika länge dock, men till slut kom vi iväg...destinationen var Laguna Beach. Och fram kom vi, såg direkt skyltar jag kände igen när vi åkte in i staden "Beach" och "Laguna Ave".




Vi ställde bilen på Ralphs och gick runt lite bland gatorna och vad får jag se, jo Muse, butiken där Morgan jobbar i första säsongen, tog ju såklart en bild, vi gick och kikade lite, ganska dyr liten affär, men söt. Vi hittade en liten farmers market, började bli hungriga så vi tänkte bli mätta på provsmak, fick en liten kaka och sen fanns det frukt, vi blev dock inte mätta, så vi letade upp ett ställe där vi köpte med oss mat. Vi gick ner till stranden som låg precis vid alla affärer. Såg några killar som spelade beachvolleyboll så vi slog och ner där på kanten lagom nära. Vi var så upptagna med att titta på killarna till höger om oss så att vi missade att på vänster sida var det masssa folk som stod och tittade ut mot havet för att en livräddare hämtade upp en person ute i vattnet.

   

Muse, Morgans butik, maten, Kattis på stranden


Beachvolleybollkillarna

   
Jag trivs på stranden, härliga bilder


Jag framför Laguna Beach lifeguard tower

   
Palm med Laguna cinema i bakgrunden, Kattis, Ocean ave


Wiiieeee...

Satt där länge och bara pratade, sen gick vi en sväng vid vattnet, så himla härlig dag det var jättevarmt även om det blåste endel vid vattnet.
Efter det var det dags att hitta till Laguna Surf and Sport. Butiken där Stephen jobbar när serien spelades in. Hittade det till slut, så vi gick dit och tog lite bilder utanför, en anställd såg oss och sa att han kunde ta en bild, på oss tillsammans med en annan som jobbade. Synd bara att det va den snygga som tog kortet. Jag köpte en t-shirt där inne, var 20 procent på alla kläder. Dom var så himla trevliga, frågade vart vi var ifrån och vad vi hade gjort/skulle göra där. Hade velat köpa en stor hood tröja som det stod Laguna på, men får bli en annan gång om jag här kvar här och jag tar med mamma och pappa dit, så kanske dom kan betala :)
För det ska ni veta familj/vänner hemma i Sverige: att kommer ni och hälsar på mig här, så lär jag ta med er till Laguna Beach, lika bra ni börjar titta igenom mina dvder så ni känner igen er!




Jag, en anställd och Kattis framför butiken

Vi tog bilen och åkte uppåt bland husen, alltid roligt att kolla på hus, fick se en skylt för öppet hus, tänkte att vi kan ju åka och kolla om det är ett stort fint hus, men det var det inte så vi struntade i att gå in. Men såg många fina hus, det va mysigt småstadsklimat där. Vi åkte ju säääääkert förbi nåt hus där nån av personerna i serien bodde. Kan ha sett Laurens hus, det låg ju högst upp på en kulle, såg ett som liknade hennes som låg precis så, vem vet...
Stannade vid en park, där det var skyltar för skallerormar...vi stampade oss igenom det lilla snåret. Fick en galen utsikt. Laguna ligger ganska coolt för det liksom omringat av berg. Fick se Laguna Beach High School, jag blev helt till mig när jag såg vad det stod! Sen bar det av hemåt igen, vi tänkte stanna till i Newport Beach på vägen hem, men vi trodde att det skulle komma en exit på freewayen, men vi skulle åkt på en annan freeway märkte vi efter ett tag. Det får bli en annan gång...

   

Maffigt hus, Top of the world elementary school har en grym utsikt


Tomten vinkade åt oss från ett hustak :)

 
Skallerormar i parken, Laguna Beach


Laguna Beach High School

 
Deras sportområde, Tustin Ranch exit, om man läser riktigt noga står det nog Justin Timberlake exit, hahaha...

På kvällen blev det utgång, men det skriver jag om senare...

Sandra

Kommentarer
Postat av: kattis

hahaha det stog justin på den jag såg ;)

2008-12-03 @ 07:29:01
URL: http://hurrayforla.blogspot.com
Postat av: Victoria

mys..

gillar din klänning/linne... =)

2008-12-03 @ 18:45:37
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Gisela

Kul blogg du har! Fan va kul a va i Laguna beach. E med ett fan av det och the hills. Älska :)

2008-12-09 @ 18:28:20
URL: http://giselaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback