i´m back home

Jag kom hem! Och med dom 2 flygen jag hade på biljetten. Men det kunde gått annorlunda.

Jag var på LAX i god tid, 2 timmar innan, men det var så mycket folk att man kunde knappt ta sig fram nånstans, det var sista gången jag flög i juletid. När jag till slut hade checkat in mig och väskan, sprang jag mot gaten, och under tiden jag sprang råkade jag höra : Sandra  (+ några andra namn) please head to gate 47A for boarding immedietly! Jag hann, satte mig på planet 10 minuter innan det skulle gå, med andan i halsen. Dom visade Elf, som är en grym julfilm med Will Ferrell, men jag somnade några gånger. Sen kom jag fram till New York, och när jag hämtat ut väskan, frågade jag hur jag skulle ta mig till Newark. Hon sa att shuttlen precis gått och att jag skulle få vänta minst en halvtimme på nästa och att jag då skulle komma för sent till inchekningen. Att mitt enda alternativ var att ta taxi och det skulle kosta 100 dollar! Jag chansade och tog bussen iaf, jag checkade in en halvtimme försent, men det var inga problem som tur var. Massa svenskar precis överallt. Först bara såg man det på dom, och sen fick man bevis på att dom var svenskar, svenskt pass, pratade svenska eller nåt liknande. På det planet såg jag The Dark Knight, riktigt bra film. Heath Ledger som Jokern är brilliant, bäst att han får sin Oscar!
Väl hemma mötte pappa och Jonas mig på Arlanda, vi åkte hem, jag åkte en sväng till syrran och pojkarna, Hampus sa: Sandra, så fort han hörde dörren öppnas, han hade väntat på mig.
Sen åkte jag hem, Jonas och Elin kom hit med lilla Nelly, och hon var så söt, har saknat henne här idag, ettrigare hund får man ju leta efter, men sötare oxå.

Sen somnade jag, och sov i 15,5 timme....
Det var skönt.
Idag har jag bakat julgodis.
Sandra

Kommentarer
Postat av: kattis

gud vad skönt att allt löste sig :D haha idag sov jag till 14:00!!!! var inte ens ute igår :P

2008-12-21 @ 00:26:06
URL: http://hurrayforla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback