Tjosan

Gick bra på jobbet idag, hon jag jobbade med hade många järn i elden, my good! Hon berättade att henns son ska gifta sig med en tjej som var au pair i usa för snart 15 år sen. Dom har hållt kontakten hela tiden, och nu fick dom i bröllopspresent, en resa till familjen i usa. Så det ska nog jag satsa på också.

Har inte fått mitt placement pack än, fick för mej att man skulle få det typ 10 dagar senast efter att man har matchat? Har jag fel kanske? Är ju en massa papper jag ska fylla i till ambassaden där i. Jaja, skickade ett mejl till Therese på skandinaviska iaf för att höra.

Jag åker alltså med Skandinaviska Institutet. Jag valde mellan dom och STS, men till slut blev det SIIS. Är jättenöjd med dom än så länge. När jag tyckte att jag inte fick några familjer som passade,(och då var jag bara på min 11) så ringde dom upp och pushade mig. Sa att jag skulle inte ge upp, utan hålla huvudet kallt. Plus att vi ändrade i ansökan, jag skrev först att jag kunde tänka mej att ta hand om barn från 1 år och uppåt, det gjorde jag bara för att få fler familjer. Ville egentligen bara ha barn från 3 och uppåt. Men jag höll huvudet kallt och till slut kom ju "min familj".

Sitter i datorköpstankar...har skickat ett mejl till mamman för att höra om dom har trådlöst internet. Fick använda deras dator, men känner att jag vill ha en egen.
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback