hollywoodsign

Igår följde jag med mamman jag bor hos Teresa och hennes vännina Michelle till ett sample sale i Santa Monica på ett jättefint hotell. Det var massa kläder, smycken och accessoarer från olika kända och mindre kända designer att köpa till lägre priser. Dom andra shoppade loss ganska rejält, men jag som är arbetslös är inte på så mycket shoppinghumör just nu. Hittade iaf en sjal som jag gillade, och just vid det ståndet så köpte Michelle en klänning, 2 halsband och ett armband, och Teresa köpte ett halsband och en sjal så vi lade ihop allt och fick det lite billigare. Teresa köpte sjalen till mig, och hon köpte en liknande så det var vår vänskapssjalar sa hon. Hon är så otroligt gullig! Vi fick varsin goodiebag oxå.

Goodiebagen med ansiksvatten, lypsyl, kaka och lite prover.

Efter det åkte vi in till Beverly Hills och shoppade på Barneys, Saks och nåt mer fint ställe. Eller dom shoppade, jag tittade och kände på alla fina Gucci, Louis Vuitton, Miu Miu, Chanelväskor.
Sen åkte vi till Fred Segal och åt en sen lunch, dom brukar alltid se kändisar när dom är där, men såklart ingen i sikte när jag kommer dit. Vi delade på en grönskaspanini, pasta och en sallad. 


Michelle, jag och Teresa utanför Fred Segal. Jag och Teresa har våra matchande sjalar på oss, dom finns tydligen på Kitson på Robertson för typ 70 dollar, men vi fick våra för 20 dollar var.


Sedan bar det av till Hollywood skylten. Har bara sett den på håll förut, dom har heller aldrig åkt dit så nu tänkte dom att dom kunde ju oxå lika gärna titta lite närmare på den. Vi åkte mot den, åkte upp på en liten krokig väg, men vi hamnade för mycket åt sidan, sen såg vi en liten väg med en kon mitt i, vi tänkte att där ser vi nog bra, körde förbi konen och hamnade i en återvändsgata. Men vi sprang ur bilen och gick runt hörnet på berget. Fick en fin utsikt iaf men skylten skymtade vi bara några bokstäver på.


Teresa och jag med utkikstornet långt i bakgrunden


Vi åkte ner igen och körde lite mer åt andra hållet och till slut hittade vi ett ställe där vi såg riktigt bra, tyvärr hade det blivit så pass mörkt att bilderna blev sådär. Men vi har sett den iaf.




Härlig känsla!


Jag vid Hollywoodskylten, får åka dit nån dag när det är soligt och ta lite bättre bilder.
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback