ändras fort

Sitter i Julias rum och väntar på att hon ska komma hem från Santa Monica, I miss you!

Här borta i staterna ändras saker och ting fort. Det som imorse såg hopplöst ut, ser nu vid 11.15 pm inte lika hopplöst ut. Jag har nånstans att bo under hela min rematch, när den än tar slut. Jag hoppas att jag kan vara i rematch under hela året så kan jag vara kvar i LA. Hehe nej då, men nu kan jag förlänga min rematch om jag inte hittar en passande familj under den närmsta veckan.
Anledningen till att jag hittade en plats att bo på var för att Julia som jag bor hos just nu, hennes värdmamma hade en kompis som ringde idag och frågade om Julia kunde sitta barnvakt ikväll, det kunde hon inte men jag kunde ju. Så ikväll var jag barnvakt åt en liten 11-månaderspojke, eller barnvakt och barnvakt. Jag kom dit vid 6, föräldrarna va där och matade pojken och sen la dom honom. Sen åkte dom och tittade på bio. Och jag satte mig framför tvn. Tittade på Superbad, sjukt rolig film. Så spenderade jag min fredagkväll, skulle egentligen åkt till Santa Monica, men tänkte att det är ju bättre och tjäna lite pengar nu när man är arbetslös.
När dom kom hem frågade dom mig om jag kanske kunde tänka mej att vara barnvakt några kvällar denna vecka som kommer, och då sa jag att jag vet inte riktigt vart jag ska bo, om jag är kvar här, vad som händer. Så då erbjöd dom mig deras gästrum. Otroligt trevliga människor. Jag kände mig mer bekväm och som mig själv med dom efter denna kväll, än efter en hel månad med min värdfamilj. Så nu har en stor sten släppt från mitt hjärta. Nu är det bara en liiiten liten detalj kvar tills jag känner mig hel igen....en ny värdfamilj.
Sandra

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad skönt att du träffat normala människor! Hoppas de inser hur bra du är och hur praktiskt det är med au pair så att de går med i programmet och anställer dig :D

2008-11-08 @ 14:24:20
Postat av: Linnéa

Hej!

Har läst lite i din blogg, och vill bara säga stå på dig när det gäller rematch, jag begärde oxå rematch när jag var som aupair med samma organisation som du. Och det var det bäst jag kunde ha gjort, hamnade i en dröm familj som jag än idag har kontakt med o hälsar på.

Lycka till!

2008-11-08 @ 14:49:51
Postat av: Sanna

GUD VA SKÖNT!! vi har precis kommit hem o så får man läsa att det "löst" sig för dig, va roligt. nu kan du ju ta det lite lugnare och inte behöva känna att om en vecka är det hemresa. YIPPIE! fina bilder också förresten, mer sånt:) massa kramar

2008-11-08 @ 22:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback