6 oktober 2009

Idag 6 oktober 2009 är det prick ett år sedan jag och 11(?) andra tjejer satte oss på ett plan mot New York, USA. För att jobba som aupairer i ett år. Vi visste nog inte riktigt vad som väntade oss där på andra sidan jordklotet, och tur var väl det. Jag är så stolt över er tjejer som klarade av erat år!! Men vi var 5 tjejer som inte fullföljde vårt år. Av olika anledningar, jag för att min familj undanhöll att de hade en autistisk son, vissa kände väl att 1 år är lite för länge att vara aupair.
Men jag ångrar ingenting! Jag träffade otroligt många underbara människor, som jag fortfarande har kontakt med. Fick leva och bo i en av världens häftigaste städer, Los Angeles. Men jag kan inte förstå att det redan gått ett år, 365 dagar sedan vi satt där vid gaten på Arlanda, och inte visste vad som väntade oss. Ett år sedan vi kom till New York, och bara skrek av glädje i bussen från flygplatsen till hotellet, när vi fick se vanliga amerikanska saker, amerikanska hus, en fottbollsplan, en skolbuss, en gul taxibil.

Marie och Emma: Ha det underbart på Hawaii! Reunion nästa? Love ya.


Förväntansfulla tjejer innan avgång. Elin, Lisa, Sanna, Emma och Marie.



Lycka på Times Square



Hahaha, internskämt!

Sandra

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha jag tycker inte att det gör någonting :D

2009-10-07 @ 10:59:00
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: emma

Du kan ju åka igen :)

2009-10-08 @ 11:46:15
Postat av: Marie

UNDERBART! Haha, fy fasen vad ett år gått fort! Och nu sitter jag och Emma snart på Arlanda igen, efter ett år. Och du är i SPANIEN! Fränis! Reunion for sure :)

2009-10-13 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback