IDAG!!!!

Idag kom dagen som jag har väntat på sen 12 januari 2009. Alltså över 5 månader har jag väntat på den här dagen.

MIN VÄSKA FRÅN LOS ANGELES ÄR PÅ SVENSK MARK!!!

Som jag har försökt....
Allting började med att jag hittade en ny familj i LA, som visade sig vara icke trevliga. Se nedan.


Mammans mugshot (bild man tar när man har blivit arresterad av polisen)

Åkte hem till Sverige över jul, och lämnade då kvar en väska och en kartong med typ ALLT! Som tur var hann jag inte lämna den hos den nya familjen (då hade jag förmodligen kunnat säga bye bye till den), utan den var kvar hos familjen jag bodde hos. Skulle ansöka om nytt visum men blev nekad. Och väskan var alltså kvar i LA.
Jag började direkt kolla med olika företag, Fedex, UPS och liknande men det var för dyrt, så sen började jag skicka förfrågningar till random personer jag hittat på bloggar osv. Och kompisar i LA, och det var nära några gånger, men det gick aldrig...
Tills förra veckan. Louise my angel var där och hälsade på igen, och jag frågade om hon skulle kunna tänka sig att ta med min väska, självklart sa hon!! Grät en skvätt när jag fick se att hon hade svarat.
Ringde min mamma direkt och berättade nyheten, men ville inte skriva det här, för jag var så rädd att det till slut inte skulle bli nåt. Och nu dom sista dagarna här, jag har inte kunnat få tag på varken Kattis som skulle hämta väskan och lämna den till Louise eller Louise, så jag har varit så nervös. Sista natten innan Louise skulle åka hem satte jag faktiskt klockan på alarm först 02.00 sen 05.00 och sen 07.35 då jag går upp för att jobba. Bara för att kolla om nån av dom svarat på facebook, men inget, så jag hade gett upp hoppet. Men sen hade Louise hämtat väskan själv och hon hade packat om och grejer.

Jag är så tacksam!!!! Det hoppas jag du vet!

En sak har jag lärt mig, jag ska aldrig lämna mina tillhörigheter någonstans, även om jag vet att jag säkert kommer tillbaka, för vad som helst kan hända!


Jag och Louise på väg mot Les Deux!!

Nu blir det seriös livbloggning, fick precis sms av mamma. Dom är på väg hem, dom har väskan i bilen!!!!! Hon tyckte jag skulle drömma ljuva drömmar om väskan.

Ni kanske tycker jag är helt dum i huvet som goes ballistic pga av en väska, men jag har mycket i den väskan, inte bara kläder och skor, utan fotoalbum, tavlor, minnen från LA, smycken.

Jag är så lycklig just nu iaf! Och det är tack vare Louise, tack tack tack!
Sandra

Kommentarer
Postat av: victoria

Ååhhh, det måste verkligen kännas såååå skönt :D Va glad ja är för dig, hörddu!!

2009-05-28 @ 02:19:12
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Marie

Åh vad skönt att väskan äntligen är på plats!!

2009-05-28 @ 03:23:23
Postat av: Anonym

hur kommer de sig att hon var arresterad av polisen? vad har du fatt bilden ifran?

2009-05-28 @ 10:57:25
URL: http://sandrisch.blogg.se/
Postat av: raaaisa

hahha men e inte det hon som är med på tv??

2009-09-15 @ 11:53:46
URL: http://metrobloggen.se/raisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback