the zoo

Igår var vädret underbart, var med mamman och barnen till Puerto Banus, vi skulle hämta våran nya hyrbil. Så nu har vi två bilar, och jag får köra båda. En Merca till när jag kör barnen, och en liten guldig opel när jag kör annars. Vi hade helst velat ha en rosa, men dom hade inga rosa, så guld blev ju perfekt. På torget i Puerto finns det en massa karuseller och lite grejer, vi stannade där ett tag barnen åkte en massa saker, och sen gick vi till Donken och köpte lunch och glass.
På kvällen var jag barnvakt, för föräldrarna gick ut och åt.

Idag har det regnat, skittråkigt väder. Jag följde med pappan och barnen till ett zoo en bit bort.
Tog endel bilder, som jag lägger upp imorrn. Nu ska jag gå och lägga mig...

Nighty nighty!


Försmak på zoobilderna
Sandra

Kommentarer
Postat av: raisa

Hej hej! En fråga. Nu vet inte jag hur det var för dig att vara au pair i USA, men jag har många negativa upplevelser med det. Alla dessa problem med att man bor där man jobbar, man jobbar där man bor. lätt för att bli utnyttjad och lite överkörd. Du vet nog vad jag menar även om du inte hade det så. Men nu undrar jag är det någon skillnad på ditt au pair liv nu och tidigare?

jag menar, känner du dig mer hemma hos familjen för dom är svenskar? funkar det bättre när du har som en egen lägenhet? Är barnen mindre bortskämda och lättare att ha att göra med? Känner du dig mindre "värd" eller är det lika?

är det bättre/sämre?

vad är skillnaderna?

för jag vill resa runt om i världen och lättaste sättet är att jobba där man är, och om man har varit au pair tidigare kan det vara en lätt lösning att jobba som det. men jag undrar alltså om det är värt det? eller är jobbet likadant var man än befinner sig?

massa frågor :P

2009-04-28 @ 03:36:28
URL: http://metrobloggen.se/raisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback