tjuvlyssnat

Från tjuvlyssnat. När jag bodde i Stockholm åkte jag saltsjöbanan mest hela tiden, fanns mycket roligt folk där.

Saltsjöbanan på väg till Slussen

Tåget består av sex stycken vagnar, varav de fyra första är fyllda till bristningsgränsen, eftersom det är rusningstid. I vagnen längst fram kommer konduktören in och frågar efter biljetterna.
Konduktören: Får jag besvära om biljetten, tack.
Äldre dam: Varför är det så mycket folk i den här vagnen?
Konduktören: Jo, det är så att alla vill vara närmast tunnelbanan, men om du åker i de två sista vagnarna så finns där gott om plats.
Äldre dam: Varför sätter ni inte dom vagnarna först, om de nu finns så gott om plats i dom?

Sandra

Kommentarer
Postat av: Mia

HAHAHAHA

2008-09-28 @ 15:10:17
URL: http://mlyytikainen.blogg.se/
Postat av: MrGoose

Ja si nollåttor...

2008-09-28 @ 19:43:45
Postat av: Marie

En vecka kvar, en vecka kvar, en vecka kvaaar!! Har du börjat packa? Jag måste börja med det idag tror jag... usch och hjälp! Jag är lite nervös måste jag ändå erkänna :P

2008-09-29 @ 09:21:36
Postat av: Sandra

Bara det jag provpackade, men det måste jag ändå ta ur och kolla vilket som ska va i väskan jag ska ha på hotellet. Så nej jag har inte packat hehe. Galet att det bara är en vecka kvar. Jag är inte nervös...än :)

2008-09-29 @ 10:22:43
URL: http://thesedreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback