bra dag

Idag har jag haft en bra dag. Startade morgonen med en körlektion, 2 timmar som vanligt. Kommer nästan sakna min körlärare, han e väldigt rolig. Har lärt honom lite svenska oxå. Han kan ja, nej och kanske. Kanske kan han bara för att jag råkade svara på svenska när han frågade om jag visste vilken exit vi skulle ta på freewayen. Jag svarade: Laurel Cyn kanske? Jag smyger in små svenska ord ibland. Men jag älskar att prata engelska!

Sen hann jag med en kortis på webbcamen med min systers familj, åhh vad jag saknar dom, speciellt mina små älsklingspojkar. Började gråta när jag fick se dom. Hampus vinkade åt mej, han verkade glad att se mig. Han hade visst frågat efter Sandra sen. Jag började jobba efter det, följde med pojkarna och pappan på foofball. Dom hade "game" idag. Var inte så seriöst med det var väldigt amerikanskt. Dom är ju så små att deras jerseys hängde nere vid fötterna på dom. Så söta. Men det var bara D som spelade. A tycker inte riktigt om football, han vill hellre spela violin. Han e så rolig, och dramatisk. Han lär bli skådespelare när han blir stor. Ingen tvekan.
Efter det följde jag med dom till pappans moster, hon bor i Brentwood. Sjukt fina hus såg vi där. Ikväll var det jag som la pojkarna, B & M gick ut och åt middag. Allt gick jättebra och vi hade kul ihop.

Imorrn ska jag äntligen komma ut lite. Ska på mitt första clustermeeting, en svensk tjej kommer och hämtar upp mej. Ska bli så himla kul. Vi skulle till nåt museum och sen äta på Los Angeles äldsta restaurang.
But first: Min sista körlektion innan min uppkörning på måndag. Lektionen är 7.15 am!!!!!!!!!!!! Lär inte gå så bra, så morgontrött som jag är.

Som ni märker skriver jag inte ut min värdfamiljs namn, kommer heller inte komma några bilder på dom. Bara så ni vet.
B= värdmamma. M=värdpappa. A=värdbarn nr 1. D=värdbarn nr 2.
Sandra

Kommentarer
Postat av: Amanda

Aa visst är det underbart. Lakrits är det bästa som finns hehe. aa men härligt du. Det som min mamm skickade hehe. Nästa lass kommer vid jul.



Så du är med Au Pair, skoj! Härligt med LA. Trivs du då?



Kramar Amanda

2008-10-19 @ 08:33:11
URL: http://mandybe.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har frågat nu och det var som jag trodde. Så om du kan så kommer jag till dig över juuuul!!! Eller så åker vi till nån annan stad, vad som helst !Jag får jag göra vad jag vill och de betalar!! Helt gaaalet :D Vi måste prata snart Sandra :D

2008-10-19 @ 15:01:17
Postat av: Sanna

2008-10-19 @ 19:22:54
Postat av: Sanna

Vad kul o få läsa lite inlägg nu!! uppkörning imorgon, vi kommer tänka på dig här hemma, du kommer lyckas galant!

Hoppas du har haft kul på ditt möte idag.

Tobias och jag sitter på tåget på väg hem till malmö igen efter en helg med oliver och hampus:) ville inte åka hem, funderar seriöst på att flytta hemåt bara för att få träffa alla lite oftare.

Hör av dig på nåt vis imorgon efter uppkörningen så vi får veta hur det gått.

KRAM KRAM...ps min första kommentar men ej den sista!

2008-10-19 @ 19:27:09
Postat av: Sara

Åh jag hade en svacka för en månad sen.. om jag ville iväg.. Men nu är jag sugen igen :) Hoppas du har det bra där borta. Följer dig och din blogg :)

2008-10-19 @ 20:23:16
URL: http://luxuriouspearl.blogspot.com
Postat av: Maryam

Hej!



Jag lyckas inte riktigt skicka nån kommentar, så du kanske får 5000 kommentarer av mig på en gång.



Så härligt att läsa din blogg! Jag åker till LA som au pair den 3 november, med skandinaviska as well. så jag hoppas våra vägar korsas!



Jag såg att ni som åkte samma datum hade kontakt innan, hur fick ni tag i varann?



Lycka till med uppkörningen!



Maryam

2008-10-19 @ 22:33:45
Postat av: Sandra

Maryam:

Hejsan. Vart i LA ska du bo?? Kul att du kommer hit!



Vissa hittade jag på bloggar, andra på resdagboken. Sen fixades det en grupp för oss på facebook. Utav en av oss som åkte det datumet.

Tack.

Kram Sandra

2008-10-20 @ 02:40:18
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Maryam

jag lyckas ju inte hitta någon som åker samtidigt, jag antar att det blir jag och 350 tyskar. wee.



Jag ska bo i pacific palisades, ingen aning hur nära dig det är så jag vet inte om vi kommer vara i samma cluster. men du, vad heter din lcc? om det är en judy så är det nog samma !



hur går det annars, börjar du känna dig hemma och så?



kram

2008-10-20 @ 13:56:35
Postat av: Sandra

Hehe, det finns säkert några trevliga tyskar du kan prata med :)

Jag vet inte riktigt heller hur nära det e, men vi kan ju ses iaf. Japp Judy heter hon. Så vi e med i samma cluster.

Kram

2008-10-20 @ 20:24:50
URL: http://thesedreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback