busy busy

Igår hade jag fullt upp hela dagen. Gick upp tidigt på morgonen för att jag , Julia och Anna skulle till Universal Studios. Vi började med att åka till mataffären för att köpa med oss frukost och lunch. Blev bagels och smoothies till frukost och kycklingsallad till lunch. Fick åka till Santa Monica och hämta Anna och sen åkte vi till Universal City, där Universal Studios ligger. Det är där många stora filmer och serier spelas in. När vi kom in gick Anna och jag i The House of Horrors, Julia vågade inte. Men vi råkade hamna mitt i en skolklass som förstörde upplevelse. Sen blev det Simpson. Skitroligt. Man satte sig som i en bil och fick titta på en stor skärm, och bilen rörde sig precis som att man åkte i en berg och dalbana.
Lite andra grejer vi åkte var Mumien bergochdalbana, läskigt och härligt. Jurassic Park, jag älskar ju Jurrassic Parkfilmerna så det va härligt. Terminator såg vi, har ju sett alla dom filmerna oxå. Hade väl en liten crush på vad heter han...John?? Tittade på Shrek oxå, där rörde sig stolarna som en simulator. Man satt med sina 3d-glasögon och när Donkey nös så skvätte det vatten på oss, jätteroligt var det.

Vi åkte Studioturen oxå. Fick se massa inspelningplatser, och det bästa var ju givetvis Wisteria Lane. Där desparate housewives spelas in. Eftersom vi var där på en söndag så fick vi se det. Den studion brukar vara stängd ibland under veckodagarana för att dom spelar in avsnitt men vi fick se det. Kändes jättelitet, ser mycket större ut på tvn. Såg motellet i Psycho oxå, och Norman Bates gick in och hämtade kvinnan som han mördar i duschen.
Såg Waterworld med. Ett skådespel med massa eld och vattenskotrar och stuntmen. det var riktigt skådespelare, ur settings som 24 och Pirates of the caribbean. Sen fick vi se massa spcialeffekter oxå, green screens, teaterblod och ljudeffekter.
Ett dagspass kostade 67 dollar. Och ett årspass kostade 68 så köpte ju givetvis för ett helt år. Får se om man stannar här eller kommer tillbaka. Går jag aldrig tillbaka har jag ju ändå bara förlorat 1 dollar.
Köpte lite lösgodis där inne, är så galet dyrt med lösgodis, och det går inte ens jämföra med svenskt lösgodis.

När vi var klara där, åkte vi till Santa Monica, hem till Anna, fick låna lite kläder av henne, för det var så galet kallt, sen åkte vi ner till 3rd street, slängde i oss lite mat på Mcdonken, första gången för mej i usa på donken faktiskt. Sen gick vi på bio, Nick and Norahs playlist. Sååååå söt film. Man var helt glad när man gick därifrån. Julia smugglade in te på bion, det gick bra :)

Förstår ni nu att jag var upptagen. Så upptagen att jag inte hann gratta pappan min på Fars Dag. För såklart visste jag ju att det var Fars dag! Grattis i efterskott pappa. Och grattis Mårten på födelsedagen! Hoppas ni hade bra dagar båda två.

Idag flyttade jag igen. Till Julias värdmammas kompisar. Har ett mysigt eget litet rum och badrum. Finns pool och gym här oxå. Om man skulle ta och bli smal när man bor här. Då kanske jag inte borde ha ätit schweizernöten och svenska godiset som jag gjorde nyss....jaja, smal kan jag bli när jag kommer hem.

Nu surrar det en helikopter här ovanför. Jag tror alltid att det är en helikopter som filmar för The Hills, ni vet dom bilderna över Hollywood och hollywoodskylten....man vet aldrig.
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback