julen närmar sig

I söndags var det ju första advent. I Usa har man inte det dock, men jag berättade för Teresa att vi hade det i Sverige och hon började plocka fram 4 ljus så att jag skulle känna mig som hemma, så gulligt av henne. Jag fick tända det första ljuset, och hon förevigade det.


Fyra ljuslyktor med röda ljus i


När 1 december kommer så har jag alltid så länge jag kan minnas haft paketkalender. Alltså varje dag från och med den 1 december så får man en liten present. Brukar oftast bara var några godisbitar, det är inte paketet i sig utan det är hela grejen. Jag tänkte att det kan ju inte sluta i år bara för att jag inte bor hemma och mamma kan göra paketen. Finns inte mamma i närheten får man göra det själv. Sagt och gjort, jag åkte till Target igår och inhandlade lite grejer till det. Köpte bland annat en julstrumpa där jag lägger i paketen.


Jag valde såklart en med lite paljetter


Paketen jag slog in


Idag pratade jag med Hampus och familjen på skype, jag visade honom min julstrumpa och öppnade dagens paket, sen fick han välja vilket paket jag skulle lägga i tills imorrn.
Igårkväll kollade jag på julkalendern på datorn. Den var väl helt ok, barn tycker säkert det är roligt. Hampus sitter helt tyst och stilla under dom 15 minutrarna det håller på. Åh jag önskar jag var hemma och kunde julmysa med honom, första året då han verkligen förstår vad som händer, han visste vem tomten var nu.
Jag saknar Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm, tittar alltid på dom kalendrarna varje dag ett avsnitt om dagen. Har gjort det i flera år nu...sen är det tradition att i juletid titta på Klappjakten, Ensam hemma 1 & 2, och Nu är det jul igen (den heter egentligen inte så, det är ett päron till farsa firar jul, men jag säger att den heter Nu är det jul igen) jag är ganska principfast när det gäller jul, allt ska vara på mitt sätt. Förstår nog inte att jag förmdoligen inte kommer vara hemma vid jul i år. Men vem vet, jag kanske blir hemskickad lagom till julafton...
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback