Family

Jag tänkte att jag kanske ska berätta om familjen jag ska åka och jobba hos.
Familjen bor i Studio City, Los Angeles, Kalifornien, USA. Jag kommer ha hand om deras tvillingpojkar som fyller 5 år i höst. Jag jobbar inte på morgonen. Tur för mej som e såååå morgontrött, pratar typ inte alls på morgonen, bara korta ord isf. Kommer åka runt i en Ford Explorer (suv). Jag åker den 6 oktober, först då till New York i några dagar för en förberedelsekurs för au pairer. Jag vet att vi får bland annat lära oss att "inte skaka bebisar". Bra att veta...
Sedan åker jag vidare till Los Angeles 9 oktober. Då jag börjar mitt år som au pair i staterna.

Många tankar som snurrar i huvudet nu, jag har varit väldigt petig när jag har valt familj. Eftersom jag redan har varit barnflicka fast i Sverige, visste jag precis vad jag ville ha för slags familj, vilka åldrar på barn, antal barn, vad som är viktigt i hur man bor. Jag tackade nej till 30 familjer innan den jag valde hörde av sig. Och efter att vi hade pratats vid första gången,  hann jag tacka nej till 13 stycken till innan vi bestämde oss för att matcha. Så slutsumman blev 44 familjer som hörde av sig. Vilket är ganska många...
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback